Madspildaktører kritiserer Too Good To Gos forretningsmodel

Kritikere peger på, at den danske madspildsapp er mere interesseret i at skabe en forretning end at bekæmpe madspild. Too Good To Go afviser kritikken.
Mette Lykke er stifter og adm. direktør i Too Good To Go. | Foto: Gregers Tycho / Ritzau Scanpix
Mette Lykke er stifter og adm. direktør i Too Good To Go. | Foto: Gregers Tycho / Ritzau Scanpix

Too Good To Go er mere forretning end kamp mod madspild.

Det mener Selina Juul og Matt Homewwod, der er henholdsvis hovedkraft i organisationen Stop Spild Af Mad og forsker i klimaforandringer og fødevarer på Københavns Universitet, skriver Berlingske.

Det er mistænkeligt, mener de to kritikere, at appens brugere kan bestille mad ved en restaurant en dag i forvejen, da det insinuerer, at restauranten laver ekstra portioner, hvilket ikke bidrager til kampen mod madspild.

Mette Lykke, der er stifter og adm. direktør af Too Good To Go afviser kritikken. Ifølge hende, så er erfaringen med de store restauranter, at de ligger et fast antal måltider ud om dagen, hvilket de løbende justerer på.

"Madspild handler om at optimere, og lægger man et antal måltider ud på TGTG's app dagen før, er det mere sandsynligt, at de bliver reddet. Hvis du lægger noget ud et kvarter før lukketid, står der måske ikke lige en kunde på spring," siger hun.

Detailkæder vil gøre det nemmere at spise grønt

Meny tager med ny strategi hul på tredje fase

Too Good To Go rejser nyt trecifret millionbeløb 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter