FødevareWatch

Madspildaktører kritiserer Too Good To Gos forretningsmodel

Kritikere peger på, at den danske madspildsapp er mere interesseret i at skabe en forretning end at bekæmpe madspild. Too Good To Go afviser kritikken.

Mette Lykke er stifter og adm. direktør i Too Good To Go. | Foto: Gregers Tycho / Ritzau Scanpix

Too Good To Go er mere forretning end kamp mod madspild.

Det mener Selina Juul og Matt Homewwod, der er henholdsvis hovedkraft i organisationen Stop Spild Af Mad og forsker i klimaforandringer og fødevarer på Københavns Universitet, skriver Berlingske.

Det er mistænkeligt, mener de to kritikere, at appens brugere kan bestille mad ved en restaurant en dag i forvejen, da det insinuerer, at restauranten laver ekstra portioner, hvilket ikke bidrager til kampen mod madspild.

Mette Lykke, der er stifter og adm. direktør af Too Good To Go afviser kritikken. Ifølge hende, så er erfaringen med de store restauranter, at de ligger et fast antal måltider ud om dagen, hvilket de løbende justerer på.

"Madspild handler om at optimere, og lægger man et antal måltider ud på TGTG's app dagen før, er det mere sandsynligt, at de bliver reddet. Hvis du lægger noget ud et kvarter før lukketid, står der måske ikke lige en kunde på spring," siger hun.

Detailkæder vil gøre det nemmere at spise grønt

Meny tager med ny strategi hul på tredje fase

Too Good To Go rejser nyt trecifret millionbeløb 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier