Grønne milliardinvesteringer vil gøre mælk, smør og ost dyrere

I en ny strategiplan gør Arla klar til milliardinvesteringer, som skal gøre mejeriprodukter mere bæredygtige. Regningen vil de kommende år blive sendt videre i form af højere priser på mejeriprodukter.
Arla-topchef Peder Tuborgh lægger i ny strategiplan for Arla op til milliardinvesteringer og mærkevarevækst. | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix
Arla-topchef Peder Tuborgh lægger i ny strategiplan for Arla op til milliardinvesteringer og mærkevarevækst. | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix
AF LARS ATTRUP

Mejerikoncernen Arla Foods vil de kommende år investere over 30 mia. kr., og en stor del af pengene kanaliseres ind i projekter, der skal gøre mejerivarer mere bæredygtige.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter