Stryhns skifter navn

Producenten bag mærkevarer som K-Salat, Langelænder Pølser og Jensens Køkken får nyt navn og logo. "Vi er meget mere end leverpostej," siger direktør.
Foto: Lærke Posselt
Foto: Lærke Posselt

Fødevarevirksomheden Stryhns har skiftet navn til Stryhns Gruppen.

Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Med nyt navn følger også nyt logo og visuel identitet.

"Vores nye navn og logo afspejler, at vi er meget mere end leverpostej. Dertil er det en identitet, der favner alle vores fabrikker, mærker og medarbejdere – og viser, at vi i dag er en gruppe af ildsjæle, som alle repræsenterer en række stærke mærkevarer og sammen arbejder hårdt på at få dem ud på middagsbordene," siger Kristian Kornerup Jensen, der er adm. direktør.

Stryhns Gruppen har siden 2008 været en del af den familieejede norske fødevarekoncern Agra og har siden opkøbt mærker som Graasten Salater, K-salat, Langelænder Pølser og Jensens Køkken.

"Gennem strategiske opkøb er vi blevet familie for en lang række familievirksomheder, som vi har drevet videre med stor respekt for historien. Tiden har vist, at vi er stærkere sammen end hver for sig. Det er vi stolte af, og det skal selvfølgelig også komme til udtryk i vores navn og visuelle identitet, at vi er en gruppe fremfor en enmandshær," siger direktøren.

Virksomheden rundede i 2020 en omsætningsmilipæl på 1 mia. kr., som direktøren i december bl.a. tilskrev de mange opkøb.

Gråsten Salater har fået vigtige certificeringer 

Meyers Kantiner vil være klimaneutral i 2025

Burgerkæde skifter navn 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter