Brødreparret bag The Burger Concept, Simon og Morten Franck Jakobsen, fortsætter sin mission om at nå 20 restauranter i Danmark med syvende åbning i Sønderborg i januar.
Det skriver Food-Supply.
Derudover har kæden restauranter i Kolding, Holstebro, Silkeborg, Viborg, Horsens og Odense.
"Det her med corona, det kommer vi over. Det er bare et lille bump på vejen, og vi tordner videre. Så må tiden vise, om vi er naive eller geniale," siger Simon Franck Jakobsen.
Kædens succes bygger bl.a. på et koncept, hvor kunderne kan få en burgermenu til 49 kr.
Ifølge The Burger Concepts seneste regnskab for 2019 havde virksomheden sidste år et underskud på 758.000 kr. og en bruttofortjeneste på 3,5 mio. kr. Kæden oplyser ikke omsætning i regnskabet, men oplyser til Food-Supply, at der omsættes for "et pænt tocifret millionbeløb" om året.
Modvind skaber udvikling i Sunset Boulevard
Noma slår dørene op til permanent burgerbar
Unilever sætter tal på plantebaseret målsætning