FødevareWatch

L&F Fjerkræ: Lidl skal ikke vælge kylling – det skal forbrugeren

I brancheorganisationen L&F Fjerkræ er man langt fra tilfreds med Lidls udmelding om, at en hurtigvoksende kylling tages ud af sortiment. "Det har jeg det rigtig træls med," siger formand Martin Hjort Jensen, som i stedet mener, at det bør være forbrugeren, der træffer valget.

Foto: Joachim Adrian / Ritzau Scanpix

Som det var tilfældet for snart fire år siden i ægbranchen, kan den danske kyllingeproduktion stå over for store forandringer i de kommende år.

Kæder som Scandic Hotels, Q8, Letz Sushi, Espresso House og senest Lidl vil ikke længere arbejde med hurtigtvoksende kyllinger af racen Ross 308. Spreder den tendens sig, vil det kunne få betydning for de danske producenter, som sidste år fremstillede i alt 104 millioner kyllinger til slagtning herhjemme.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Ny rejeformand: Målet er at blive undværlig

PORTRÆT: Royal Greenlands nye bestyrelsesformand, Maliina Abelsen, bryder sig ikke om at drifte, men lever til gengæld for udvikling. Og så har hun aldrig haft nogen plan for sin karriere, men i stedet bare sprunget ud i tingene, når hun ikke har kunnet lade være.

Topchef forventer blød landing oven på rekordpriser

Omstændighederne er anderledes i dag med de rekordhøje mælkepriser end ved tidligere ekstraordinære opsving. Den buldrende inflation holder hånden under en voldsom opbremsning, vurderer mejerichef i Arla Foods.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier