Burger King fjerner alle kunstige konserveringsmidler fra Whopperen

Både tilsætningsstoffer, konserveringsmidler og alle kunstige farve- og smagsstoffer skal være fortid i de burgere, som den amerikanske fastfoodgigant serverer i kædens danske butikker. Whopperen er den første, der slipper.
Burger King udstiller en muggen Whopper for at vise skønheden i burgere uden kunstige konserveringsmidler. "Det er et vigtigt budskab," lyder det fra burgerkædens chef i Danmark. | Foto: Burger King PR
Burger King udstiller en muggen Whopper for at vise skønheden i burgere uden kunstige konserveringsmidler. "Det er et vigtigt budskab," lyder det fra burgerkædens chef i Danmark. | Foto: Burger King PR

Normalt er det den den perfekt opstillede, appetitlige burger, der pryder reklamerne hos alverdens burgerbarer. Salaten er sprød, bollen gylden og bøffen saftig.

Sådan en omgang serverer Burger King ikke i sin seneste reklamekampagne, der er sat i verden for at vise, at den amerikanske fastfoodgigant fjerner alle kunstige konserveringsmidler og tilsætningsstoffer fra kædens burgere i Danmark.

Whopperes kunstige ingredienser er de første, der står for skud, oplyser Burger King i en pressemeddelelse. Kæden fjerner også alle kunstige farve- og smagsstoffer fra deres faste sortiment af burgere og tilbehør. Og det får skimmel og mug til at vokse.

Burger King har også planer om at fjerne alle kunstige farve- og smagsstoffer fra kædens faste sortiment af tilbehør | Foto: Burger King PR
Burger King har også planer om at fjerne alle kunstige farve- og smagsstoffer fra kædens faste sortiment af tilbehør | Foto: Burger King PR
Foto: PR / Burger King
Foto: PR / Burger King

"Vores ikoniske Whopper er helt uden nogen former for konserveringsmidler og tilsatte farve- og smagsstoffer. Snart vil hele menuen udelukkende bestå af naturlige ingredienser i alle Burger King restauranter i Danmark og Sverige. Det er vi meget stolte af," siger Iwo Zakowski, General Manager for Burger King i Danmark og Sverige, i meddelelsen.

Forandringen sker med et ønske om større transparens overfor forbrugeren.

"Vi mener, at rigtig mad smager bedst. Forbrugerne forventer med rette kvalitet og transparens. Vi ønsker at vise, at det er smukt og naturligt, at mad går i forrådnelse. Når alt fra bollen og bøffen til de friskskårede løg, tomater og salaten er dækket af mug, er det et tegn på, at intet af det indeholder tilsætningsstoffer. Og sådan skal det være," siger Daniel Schröder, marketingchef for Burger King i Danmark, i meddelelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter