FødevareWatch

KFC klar med plantebaserede "kyllinger" i USA

Måneder efter konkurrenterne på fastfoodmarkedet er Kentucky Fried Chicken nu også klar med et plantebaseret alternativ på menuen. Beyond Meat står bag produktet, som kommer på kortet i USA.

Foto: Richa Naidu/REUTERS / Ritzau Scanpix

Som den første globale aktør kaster Kentucky Fried Chicken sig ind i på scenen, hvor fastfoodkonkurrenter som Burger King og McDonalds for længst har lanceret plantebaserede produkter.

Det skete ifølge Reuters onsdag, da Kentucky Fried Chicken-kunder på en stribe restauranter i staterne Tennessee og North Carolina havde et nyt plantebaseret, friteret kyllingeprodukt på menuen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier