FødevareWatch

Nestlé-topchef: Plantebaserede fødevarer er en unik mulighed for os

Med ankomsten af de mange plantebaserede alternativer til kød og fisk kan der igen blæses liv i de færdigretter, som for øjeblikket ikke hjælper verdens største fødevarekoncern i retning af sine vækstmål. Snart er koncernen klar med en plantebaseret tunsalat.

Nestlé-topchef Mark Schneider ser salget af plantebaserede fødevarer vokse i fremtiden. | Foto: Pierre Albouy/Reuters/Ritzau Scanpix

I jagten på vækst har Nestlé-topchef Mark Schneider, ligesom så mange andre fødevarer-chefer, blikket rettet mod tendenserne i det plantebaserede felt.

Ifølge Financial Times ser topchefen de plantebaserede fødevarer som denne generations helt store mulighed for igen at få gang i salget af færdigretter under brands som Maggi, Garden Gourmet og Hot Pocket. Kommer der gang i salget, kan det være med til at løfte koncernens organiske vækst i retning af de finansielle mål, som man i det seneste år har skudt ved siden af.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier