FødevareWatch

Fødevarevirksomheder bliver overhalet indenom: Glipper store muligheder fra kunstig intelligens

Store muligheder inden for trendspotting bliver misset af en branche, der stadig holder fast i brandloyalitet. Grebet må slippes og erstattes med AI, lyder det fra chef i konsulenthuset Accenture. Detailhandlen er allerede langt foran på den front.

Fødevareindustrien kan med fordel hente inspiration hos modebranchens tilgang til trendspotting, mener Ola Lindström chef i rådgivningsfirmaet Accenture. | Foto: Jens Henrik Daugaard / ERH / Ritzau Scanpix

2020 bliver året, hvor kunstig intelligens vinder et stort indpas i føde- og drikkevareindustrien på trendspotterfronten.

Det vurderer Ola Lindström, som er ansvarlig for teknologisk rådgivning hos Accenture Danmark, på baggrund af en række interviews med store virksomheder i sektoren.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier