Fødevarevirksomheder bliver overhalet indenom: Glipper store muligheder fra kunstig intelligens

Store muligheder inden for trendspotting bliver misset af en branche, der stadig holder fast i brandloyalitet. Grebet må slippes og erstattes med AI, lyder det fra chef i konsulenthuset Accenture. Detailhandlen er allerede langt foran på den front.
Fødevareindustrien kan med fordel hente inspiration hos modebranchens tilgang til trendspotting, mener Ola Lindström chef i rådgivningsfirmaet Accenture. | Foto: Jens Henrik Daugaard / ERH / Ritzau Scanpix
Fødevareindustrien kan med fordel hente inspiration hos modebranchens tilgang til trendspotting, mener Ola Lindström chef i rådgivningsfirmaet Accenture. | Foto: Jens Henrik Daugaard / ERH / Ritzau Scanpix

2020 bliver året, hvor kunstig intelligens vinder et stort indpas i føde- og drikkevareindustrien på trendspotterfronten.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter