Orkla-ejede Naturli Foods har oplevet en markant vækst de senere år i takt med, at den plantebaserede fødevaretendens har rullet over markedet.
Sammen med ambitioner om at øge salget markant til foodservice med en vifte af nye produkter, ser adm. direktør i Naturli Foods siden januar 2017, Henrik Lund, omsætningen ramme 1 mia. kr. inden for få år.
Det skriver Dansk Handelsblad.
"Vi er ikke en milliard-virksomhed i dag, men inden for tre år omsætter vi på den anden side af milliarden. Uden for enhver tvivl," siger han.
Til FødevareWatch fortalte Henrik Lund tilbage i efteråret 2018, at selskabet så et stort potentiale i salg til foodservice.
"Vi skal udvikle nogle løsninger møntet storkøkkener på vores basisvarer som naturli hakket og vores smørbar. Vi har 4-5 produkter, som vi ved, at der er efterspørgsel på, og som vi ved, kan gøre en forskel ude i køkkenerne," sagde han.