FødevareWatch

Naturli Foods vil i nyt storstilet sats tage én pct af det danske mælkemarked

Det Orkla-ejede selskab kommer nu med plantedrikke, der indeholder ligeså meget calcium som mælk, og som også skal stå på køl. Produktlinjen rulles ud efter samme strategi, som hakkekødsalternativet blev det i januar, og fra start rammer den 1500-1800 butikker.

Foto: Ida Gaunø

"2019 bliver mejeriets år. Det bliver massivt," lyder det fra Henrik Lund, der har været direktør i Naturli Foods siden 2016.

I starten af det nye år lancerer selskabet, der er kendt for sine plantebaserede alternativer til mejeriprodukter og kød, to nye produkter i form af en ny type mandelmælk og en ny type havremælk. 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

I Ovodan har man gjort æg til en global milliardforretning

Det fynske æggepulverselskab Ovodan Egg Group er markedsledende i flere lande og buldrer i disse år frem i Kina. I år har selskabet, der er ejet af Stadil-konglomeratet Thornico, en børsnotering i kalenderen, som skal fremme væksten yderligere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier