FødevareWatch

Medie: Unilever overvejer salg af te-mærker

En mindsket tørst efter te blandt de britiske forbrugere får Unilever til at overveje et salg af to klassiske mærker.

Unilevers finansdirektør har tidligere kaldt britiske tedrikkere for en uddøende race. Foto: Rune Pedersen / Politiken / Ritzau Scanpix

Den hollandske koncern Unilever overvejer at frasælge mærkerne Lipton og PG Tips, efter salget af sort te faldt med 3,4 pct. sidste år.

Det skriver britiske The Telegraph, som har informationen fra anonyme kilder.

"Unilever har sagt, at de gerne vil af med sort te. Men det store spørgsmål er, om de kan få nogen til at betale for det," siger en top 20-investor til The Telegraph, der ikke oplyser kildens navn.

Koncernen har selv tidligere hentydet til et salg, og finansdirektør Graeme Pitkethly har ifølge avisen kaldt britiske tedrikkere for en "uddøende race".

Ifølge The Telegraph kunne en potentiel køber være Pepsico, der ejer Pepsi. Sidste år købte Coca-Cola kaffekæden Costa for 3,9 mia. pund (ca. 34 mia. kr.).

Smedegaard skal være formand for koncern med 2,5 milliarder slutkunder

Sukkerfri drikke får Cola-regnskab til at bruse over forventning

Unilever rammer lidt under analytikernes skive

Briterne lader tekopperne stå

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier