Medie: Unilever overvejer salg af te-mærker

En mindsket tørst efter te blandt de britiske forbrugere får Unilever til at overveje et salg af to klassiske mærker.
Unilevers finansdirektør har tidligere kaldt britiske tedrikkere for en uddøende race. | Foto: Rune Pedersen / Politiken / Ritzau Scanpix
Unilevers finansdirektør har tidligere kaldt britiske tedrikkere for en uddøende race. | Foto: Rune Pedersen / Politiken / Ritzau Scanpix

Den hollandske koncern Unilever overvejer at frasælge mærkerne Lipton og PG Tips, efter salget af sort te faldt med 3,4 pct. sidste år.

Det skriver britiske The Telegraph, som har informationen fra anonyme kilder.

"Unilever har sagt, at de gerne vil af med sort te. Men det store spørgsmål er, om de kan få nogen til at betale for det," siger en top 20-investor til The Telegraph, der ikke oplyser kildens navn.

Koncernen har selv tidligere hentydet til et salg, og finansdirektør Graeme Pitkethly har ifølge avisen kaldt britiske tedrikkere for en "uddøende race".

Ifølge The Telegraph kunne en potentiel køber være Pepsico, der ejer Pepsi. Sidste år købte Coca-Cola kaffekæden Costa for 3,9 mia. pund (ca. 34 mia. kr.).

Smedegaard skal være formand for koncern med 2,5 milliarder slutkunder 

Sukkerfri drikke får Cola-regnskab til at bruse over forventning

Unilever rammer lidt under analytikernes skive

Briterne lader tekopperne stå 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter