FødevareWatch

Unilever rammer lidt under analytikernes skive

Det hollandske konglomerat, som blandt andet står bag Knorr og Frisko, kommer ud af tredje kvartal en tand under forventningerne fra analytikerne.

Foto: Piroschka Van De Wouw/Reuters/Ritzau Scanpix

Den hollandske koncern Unilever, som sælger alt fra is til parfume og videre over til bouillonterninger, havde i tredje kvartal et lavere end ventet salg.

Koncernen kunne i tredje kvartal af 2019 præsentere en omsætning på 13,25 mia. euro. Til sammenligning havde analytikerne ventet en omsætning i perioden på 13,27 mia. euro ifølge et estimat indsamlet af Bloomberg News.

Det hollandske selskab, der blandt andet ejer Ben & Jerry's og Magnum, så et fald på 0,2 pct. i volumen i Foods & Refreshment-segmentet.

Nedgangen begrundes med et svært sammenligningsgrundlag på grund af sidste års gode sommervejr i Europa.

Segmentets underliggende salg steg 1,7 pct., drevet af fremgang i Asien, mens det i Europa gik tilbage med 0,3 pct.

Med resultatet skuffer Unilever en smule i forhold til selskabets egenindhentede estimater, hvor kvartalets underliggende salg landede på 2,9 pct. mod analytikernes forventning på 3 pct.

Det var primært drevet af vækst i emerging markets, hvor selskabet så et øget salg i Kina af blandt andet vaskemidlet Omo og deodoranten Rexona.

Selskabet forventer fortsat en underliggende salgsvækst, der er i den lave ende af intervallet 3-5 pct.

Unilever-aktien kommer fra handelsstart torsdag med en stigning på 1,5 pct. til 54,83 euro.

Nestlé er vokset 3,7 procent i år

Carlsberg udnævner portugiser til kommerciel direktør

Orkla og Coca-Cola præsenterer plastiktiltag

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier