Tidligere var Netto modstander af klimamærkninger på fødevarer, men nu er meldingen fra direktør Michael Løve, at klimamærkninger er en god idé.
Det skriver Berlingske.
Klimamærkningerne kan vise forbrugerne, hvor meget de enkelte fødevarer belaster klimaet, og det bakker Netto nu op om.
"Vi har simpelthen skiftet holdning. Vi tror på, at det er det rigtige at gøre, fordi kunderne virkelig gerne vil have hjælp til at vælge de produkter, der belaster miljøet mindst muligt," siger Michael Løve til Berlingske.
Meldingen fra Netto kommer mandag, hvor direktøren viser erhvervsminister Simon Kollerup (S) rundt i en Netto-butik i Virum, som er blevet indrettet med henblik på, at kunderne skal handle mere klimavenligt ind.
Michael Løve bliver onsdag udpeget som klimapartner for regeringen. Regeringen udpeger i alt 13 klimapartnere i erhvervslivet, der skal samarbejde med politikerne om at lykkedes med klimamålene. Løve skal være formand for klimapartnerskabet for handlen.
Netto sidder tungt på hovedstaden
Michael Løve: Derfor henter vi ikke en ny landedirektør til Netto