Grim er navnet på selskabet, som Carolin Shiemer og Petra Kaukua har stiftet.
Ideen er at facilitere salg af grøntsager, som normalt ikke ville blive solgt, fordi det måske har den forkerte form.
Det skriver Politiken.
De sørger for, at folk kan købe måltidskasser med grøntsagerne, der måske ellers ville være sendt til destruktion.
"Det gik op for os, at supermarkederne er en stor del af problemet, fordi de har så skrappe standarder for, hvordan produkterne skal se ud: De skal være standardiseret, hvad angår størrelse, form og farve, og f.eks. skal alle æbler have samme størrelse, så supermarkederne ved, hvor mange der er i kasserne og på hylderne. Produkterne skal også være helt uden skrammer, selv om de er fuldt ud spiselige," siger Petra Kaukua til Politiken.
Ramt af flyskam: Familieejet måltidsfirma halverer overskuddet
Bæredygtighedsmærke er på vej til restauranter
Dagrofa siger farvel til CSR-chef