Arla skruer markant op for vækstambitionerne i Unika

Mejerikoncernens premium-ostemærke skal ud i flere lande og om få år skal omsætningen være på et trecifret millionbeløb.
Foto: Anne Bæk/Ritzau / Scanpix
Foto: Anne Bæk/Ritzau / Scanpix

Arla Unika er blevet et vigtigt mærke for Arla. De senere år er mærket med de mange kvalitetsoste vokset, og det giver mod på mere.

Det skriver Børsen, der har talt med direktøren for Arla Unika, Alex Racoveanu.

"Vi tager det stille og roligt, men vi skal ud i flere lande. Vi har ikke lagt os fast på, hvor det bliver. Men strategien bliver den samme som hidtil – først prøver vi produkterne af i samarbejde med toprestau-ranter, og så investerer vi i flagskibsbutik og distribution til udvalgte kunder indenfor foodservice og i specialbutikker. Flere markeder vil kunne øge vores volumen," siger han til avisen.

Det næste skridt er en flagskibsbutik i Stockholm, mens Tyskland nævnes som et interessant marked. Lige nu ligger omsætningen i den overskudsgivende forretning på 34 mio. kr., men inden for maksimum fem år er målet et trecifret millionbeløb.

Arla-chef: Direkte onlinesalg til forbrugere skal ikke konkurrere med kunders indsats

Leverandører: Det er jo ingen hemmelighed, at vi ikke tjener store penge hos topkokkene

Arla eksporterer gastronomisk koncept til Sverige

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også