FødevareWatch

Langsomme amerikanske ikoner udfordrer Chr Hansen

En stor del af forretningen i Chr. Hansens farvedivision tager afsæt i fødevareproducenternes ønske om at skifte fra syntetiske til naturlige ingredienser. I USA er særligt de største producenter langsomme til at reagere, og det mærker den danske ingredienskoncern.

Søren Westh Lonning, finansdirektør i Chr. Hansen. | Foto: PR / Chr. Hansen

Verdens største ingredienskoncern Chr. Hansen er en kompleks forretning. Selv hvis man nøjes med at rette luppe mod en division ad gangen, er der mange aspekter at dykke ned i, når koncernen kommer med regnskab - som det var tilfældet onsdag.

I halvårsregnskabet, der vanen tro var kendetegnet ved at levere vækst på omsætning og drift på koncernniveau, skilte farvedivisionen Natural Colors sig ud ved ikke helt at leve op til analytikernes forventninger. Finansdirektør Søren Westh Lonning betegner da også perioden som en blandet én af slagsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier