René Normann Christensen erstatter i denne måned sit arbejde i trykkerileverandøren Glunz & Jensen med en tjans som adm. direktør i brødkoncernen Kohberg, efter at ejerne i starten af marts sagde farvel til Peder Christensen som øverste leder.
Til Jydske Vestkysten siger den nye direktør, at han har planer om at levere et plus på den bundlinje, som i 2016 og 2017 har været nede i et samlet minus på 33,7 mio. kr., inden for de nærmeste par år.
"Vi skal kigge på sortimentet - for vi er nødt til at tjene på hvert eneste produkt, vi sender ud - og så skal vi se på, hvordan vi producerer og på logistikken. Det har der allerede været fokus på, men vi skal se på det endnu bredere," siger René Normann Christensen, der forud for arbejdet i Kohberg ikke tidligere har arbejdet i sektoren.
Kohberg-formand: Der skal mere fokus på rentabiliteten
Ny Kohberg-chef: "Jeg er jyde med stort J"
Kohberg afskediger topchefen - sjette udskiftning på otte år