FødevareWatch

Bæredygtighedsagenda fylder mere og mere på tallerkenen hos Orkla

Hos Orkla Foods Danmark, der står bag en meget lang række traditionelle danske brands og produkter, vokser bæredygtighedsagendaen dag for dag. I takt med at nye produkter udvikles og lanceres, nærmer koncernen sig sine langsigtede mål.

Foto: Orkla PR-foto

Bæredygtighed er en kompleks størrelse, også når man bringer emnet til bords i en koncern som Orkla.

I Orkla Foods Danmark er det adm. direktør Carsten Hänel, der skal forsøge at trække de 15 brands og omkring 400 medarbejdere i en mere bæredygtig retning, så man stempler ind i den norske moderkoncerns samlede målsætninger frem mod 2025.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier