Lakrids by Johan Bülow ændrer efter 11 års eksistens ved emballagen, så den bliver mindre let at kopiere, og på etiketterne kommer et nyt navn, som er lettere at sluge uden for Danmark.
Til Berlingske fortæller bagmanden Johan Bülow, at hans fornavn i fremtiden ikke længere vil være at finde på de etiketter, som skal klistres på bøtterne med lakrids, som også har fået en overhaling i det, der beskrives som det mest grundige arbejde, virksomheden har lavet siden sin første opskrift.
"Umiddelbart kan vi nu være ret alene med den emballage. Det er kæmpestort, når man har været så kopieret som vi har," siger den 34-årige lakridsiværksætter til avisen.
Lakrids By Bülow har 25 butikker i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland og Dubai.
Kapitalfond køber igen op på den københavnske fiskerikaj
Overskuddene falder: Mindre luksus til fabrikanter af luksuschokolade
Kendt madkæde føler sig kopieret: "I princippet er det jo bare fedt"