Befolkningsboom i Afrika giver Arla mælk på tanden

En ung befolkningsgruppe i massiv vækst giver Arla store muligheder i Afrika, vurderer PR-direktør.

Halvdelen af Arlas vækst i 2020 skal ifølge andelsmejeriets Good Growth 2020-strategi komme fra andre markeder end Europa. Her er Afrika - ligesom Mellemøsten og Asien - udpeget som en nøgle til at opnå den målsætning.

Det sats skyldes ikke mindst, at befolkningstallet vokser kraftigt i disse år.

Det skriver Effektivt Landbrug.

"Afrika er et kontinent, der har et enormt potentiale for selskaber som Arla. Den demografiske udvikling, der er skabt af en stigende ung befolkningsgruppe, er også enormt vigtig, for det viser noget bæredygtighed, også med hensyn til markedsudvikling, og det øgede behov for mejeriprodukter af høj kvalitet, som Arla jo laver. Så det er en del af en strategi, som vi har bygget op gennem flere år," siger George Morrison, der er PR-direktør hos Arla, til Effektivt Landbrug.

Arla har lokal produktion i andre lande som Nigeria, Ghana, Elfenbenskysten og Senegal, mens selskabet også har aftale med lokale distributører i store dele af det afrikanske kontinent.

Opkøb skal sikre Arla tigerspring i Mellemøsten

Arla-spareprogram koster yderligere 140 medarbejdere jobbet

Arla-chef: Vi bremser og gasser på samme tid

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også