Palsgaard A/S, der er leverandør af specialingredienser til fødevareindustrien, ser stort markedspotentiale i bæredygtighed og mener, at det leder til innovation og øget konkurrencedygtighed på nye markeder, skriver DI Business.
"Vi oplever en markant øget efterspørgsel på bæredygtige løsninger. Derfor satser vi på produkter, der rammer den udvikling. Og det er ikke filantropi. Det er penge," udtaler Jakob Thøisen, adm. direktør i Palsgaard, til DI Business.
Ingrediensleverandøren laver bl.a. bæredygtige emulgatorer til fødevarer, som giver en længere holdbarhed, og har på nuværende tidspunkt indarbejdet 6 af FN's 17 verdensmål.
Ifølge mediet baner FN’s Verdensmål vejen for, at virksomheder kan skabe forretning på området, og panelet Business & Sustainable Development Commission, der er skabt i forbindelse med FN’s 17 verdensmål, har vurderet, at er der et globalt markedspotentiale på 77 bio. kr. i målene, som kan hentes inden 2030.
Ny formand i sønderjysk ingredienskoncern
Meget mere end mel: Orklas bagerileverandør udvider paletten
Opkøb koster 82 stillinger i proteinproducent
Ny chef for bordenden oven på rekordregnskab fra Palsgaard