Arbejdsløsheden i Danmark er dalet under opsvinget og er nu nede på 3,9 pct. af hele arbejdsstyrken. Tallet er dog meget højre blandt 25-29-årige danskere, hvor 7,7 pct. nu er arbejdsløse.
Det skriver Politiken på baggrund af de seneste tal fra Danmarks Statistik, som blev offentliggjort onsdag.
En af de virksomheder, som aktivt har valgt at kigge de unges vej er Nestlé Danmark. I 2013 besluttede verdens største fødevarekoncernens europæiske ledelse, at flere unge under 30 år skulle have job i Nestlé i løbet af de næste tre år. I Danmark blev næsten 300 unge ansat i perioden, og det førte gode ting med sig, fortæller HR-chefen Mikala Larsen
"Nogle gange er erfaring en fordel. Erfarne medarbejdere kommer ofte med en færdig idé om en marketingsplan og en brandstrategi. Men andre gange kan erfaring gøre, at man tænker for traditionelt," siger Mikala Larsen til Politiken.
Nestlé vil finde næste Nespresso i Danmark: Ni medarbejdere er nu sat på opgaven
90.000 unge har fået job gennem stor alliance
Nestlé går på jagt blandt de unge
Nestlé har hyret 280 unge i Danmark på tre år