Nestlé går på jagt blandt de unge

Fødevarekoncernen har skruet gevaldigt op for dets ansættelser af personer under 30 år i Danmark.
Foto: Laurent Gillieron/AP/POLFOTO/arkiv
Foto: Laurent Gillieron/AP/POLFOTO/arkiv

Som et led i Nestlés internationale strategi Youth Initiative, har Nestlé i Danmark over de seneste to år skulle ansætte minimum 100 personer under 30 år.

Det er imidlertid blevet til 280 unge under 30 år.

Det skriver Berlingske.

Projektet blev lanceret i 2014 og har udover Nestlé 200 andre virksomheder med. Det handler om at sikre, at de næste generationer får en god start på arbejdsmarkedet, lyder det fra nordisk HR-direktør i Nestlé, Mikala Larsen.

"Det viser, at virksomheder kan gøre en ekstra indsats. Ungdomsarbejdsløshed er en særlig udfordring for et samfund, hvor vi risikerer delvist at tabe en generation på gulvet," siger hun til avisen.

Nestlé vil fastholde sin konfektureforretning uden for USA

Nestlé oplever fremgang i onlinesalg af vand

Nestlé vil flytte produktion fra UK til Polen - skal fyre 300

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også