Jakob Jønck, der var med til at sælge Endomondo til Under Armour i 2015, får en stor kapitalindsprøjtning til at sætte turbo på sin seneste satsning Simple Feast, skriver Børsen.
En investorklynge anført af Balderton Capital og danske Byfounders skyder 78 mio. kr. i virksomheden, der sælger vegetariske og veganske måltidskasse. Næste skridt er en international udrulning af konceptet.
"Vi har brugt mange ressourcer på at udvikle et produkt, som forbrugerne er glade for, og det har hele tiden været ambitionen at tage det til udlandet. Du vil allerede i år se os gå ind i et nyt land," siger adm. dirktør Jakob Jønck til avisen.
Simple Feast opererer i et marked, der er i voldsom fremgang. Det ses bl.a. på de seneste regnskaber hos to af de største virksomhederpå området, Aarstiderne og Skagenfood. I 2017 steg Aarstidernes omsætning med over 100 mio. kr. til 672 mio. kr. med et overskud på 40,3 mio. til følge. Skagenfood – der er ejet af Salling Group – mere end fordoblede sit resultat efter skat til 4,1 mio. kr.
Nemlig.com vil vinde på økologi og kødalternativer
Aarstiderne eksperimenterer i jagten på yderligere fremgang
Måltidskasseaktør ser hårdere kamp om markedsandele