De kinesiske forbrugere bliver mere og mere bevidste om, hvad de putter i munden. Og det er til fordel for ingredienskoncernen Chr. Hansen.
"Markedet er rigtigt fint, og vi har generelt god vækst i Kina. Det drejer sig både om kosttilskud og modermælkserstatning," forklarer Søren Westh Lonning, der er finansdirektør i Chr. Hansen.
I regionen Asien-Stillehavet, som Kina hører ind under, var den organiske vækst i kvartalet på 11 pct. Justeret for negativ valutapåvirkning landede den på 7 pct., skriver koncernen i regnskabet for tredje kvartal, der blev offentliggjort torsdag morgen.
"De kinesiske forældre er meget opmærksomme på, hvad de putter i munden på deres børn. De er interesserede i at holde børnene raske og undgå sygedage. Og det kan vi mærke," siger Søren Westh Lonning.
Af regnskabet fremgår det også, at også yoghurt, dyresundhed og naturlige farver var i fremgang. Og helt overordnet fremhæver koncernen, at væksten i fermenteret mælk især var drevet af stærk vækst i Kina omend vækstraten var lidt lavere end i de seneste år.
Chefanalytiker: Chr Hansen leverer som ventet - men heller ikke mere end det
Chr Hansen-finansdirektør: Naturlige farver er udfordret i USA og Latinamerika
Chr Hansen: Sundhedsdivision leverer stærkere end ventet
Chr Hansen: Kulturdivision skuffer på både top og bund