Chr Hansen-finansdirektør: Det kinesiske marked er i god form

I takt med at de kinesiske forbrugere bliver mere og mere bevidste om deres valg af fødevarer, har Chr. Hansen en større og større bane at spille på, siger koncernens finansdirektør.

De kinesiske forbrugere bliver mere og mere bevidste om, hvad de putter i munden. Og det er til fordel for ingredienskoncernen Chr. Hansen.

"Markedet er rigtigt fint, og vi har generelt god vækst i Kina. Det drejer sig både om kosttilskud og modermælkserstatning," forklarer Søren Westh Lonning, der er finansdirektør i Chr. Hansen.

I regionen Asien-Stillehavet, som Kina hører ind under, var den organiske vækst i kvartalet på 11 pct. Justeret for negativ valutapåvirkning landede den på 7 pct., skriver koncernen i regnskabet for tredje kvartal, der blev offentliggjort torsdag morgen.

"De kinesiske forældre er meget opmærksomme på, hvad de putter i munden på deres børn. De er interesserede i at holde børnene raske og undgå sygedage. Og det kan vi mærke," siger Søren Westh Lonning.

Af regnskabet fremgår det også, at også yoghurt, dyresundhed og naturlige farver var i fremgang. Og helt overordnet fremhæver koncernen, at væksten i fermenteret mælk især var drevet af stærk vækst i Kina omend vækstraten var lidt lavere end i de seneste år.

Chefanalytiker: Chr Hansen leverer som ventet - men heller ikke mere end det

Chr Hansen-finansdirektør: Naturlige farver er udfordret i USA og Latinamerika

Chr Hansen: Sundhedsdivision leverer stærkere end ventet

Chr Hansen: Kulturdivision skuffer på både top og bund

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også