FødevareWatch

Forbrugerrådet Tænk: Arla bidrager selv til mytedannelse

Det klinger lidt hult i ørerne hos formand for Forbrugerrådet Tænk, Anja Philip, når Arla på den ene side vil aflive myter på kostområdet, men på den anden side også vil øge salget af proteinholdige produkter.

Foto: JOACHIM ADRIAN/POLFOTO/ARKIV

Omend Arla ifølge Forbrugerrådet Tænks formand, Anja Philip, har en vigitig pointe i, at der florerer for mange myter om kost og kostindtag på nettet, så er hun langt fra positivt stemt omkring mejerikoncernens eget ønske om at øge salget af proteinholdige produkter.

I et debatindlæg på Altinget.dk kritiserer hun blandt andet Arla for i markedsføring at gøre brug af en myte om, at et øget proteinindtag passer godt til "en høj fysisk aktiv livsstil."

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Barkoncern: Branchen er økonomisk underdrejet

I Rekom har man ovenpå onsdagens pressemøde og dertilhørende restriktioner svært ved at forstå, hvorfor det netop er nattelivsbranchen, der skal holde igen. "Det er ikke vores målgruppe - de 18 til 40 årige, der ligger højest i statistikkerne over smittede," siger koncernens politiske direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier