FødevareWatch

Heineken-kampagne gav massivt bagslag

En ølreklame fra Heineken har givet bagslag efter, at kritik om racistiske undertoner brød ud online. Nu trækker ølkoncernen kampagnen tilbage.

Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau/arkiv

Ølkampagnen "lighter is better", der oprindeligt var tiltænkt som en måde at fremme ølmærkets letøl på, har sendt Heineken ud i stormvejr for racistiske undertoner. Nu må koncernen trække den 30 sekunder lange reklame tilbage.

Det skriver NBC News.  

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

I Ovodan har man gjort æg til en global milliardforretning

Det fynske æggepulverselskab Ovodan Egg Group er markedsledende i flere lande og buldrer i disse år frem i Kina. I år har selskabet, der er ejet af Stadil-konglomeratet Thornico, en børsnotering i kalenderen, som skal fremme væksten yderligere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier