Stor Arla-kampagne skal nuancere debatten og øge salget

52 pct. af danskerne mener, at det er svært at holde styr på, hvad der er sundt. Det viser en ny undersøgelse, som Arla har fået foretaget. Nu vil mejerikoncernen være med til at oplyse og i samme ombæring skabe større indtjening.
Jakob Bernhard Knudsen, landedirektør for Arla Danmark. | Foto: PR/Arla
Jakob Bernhard Knudsen, landedirektør for Arla Danmark. | Foto: PR/Arla

1. april er dagen for uskyldige narrestreger og snyderier, og på denne dag var Arla ude med en aprilsnar, som dog siden er ført videre til en egentlig kampagne under navnet 'mælk uden mælk'

Andelsmejeriet har søsat kampagnen for at sætte fokus på sundhedsdebatten, men samtidig er der også en forretningsmæssig interesse.

Det skriver Landbrugsavisen.

"Det er klart, at kampagnen også føres ud i livet i et kommercielt henseende, og at det på en sjov måde gerne skulle slå et slag for mælken. Men igen, hovedbudskabet er at få sundhedsdebatten tilbage på sporet," siger Jakob Bernhard Knudsen, landedirektør for Arla Danmark, til Landbrugsavisen.

Ifølge en ny undersøgelse, som Arla har fået foretaget gennem Epinions Danmarkspanel, mener 52 pct. af danskerne, at det er svært at holde styr på, hvad der er sundt.

Heineken-kampagne gav massivt bagslag

Arla sagsøgt for falsk reklame i USA

Arla klar til største USA-offensiv nogensinde

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også