1. april er dagen for uskyldige narrestreger og snyderier, og på denne dag var Arla ude med en aprilsnar, som dog siden er ført videre til en egentlig kampagne under navnet 'mælk uden mælk'
Andelsmejeriet har søsat kampagnen for at sætte fokus på sundhedsdebatten, men samtidig er der også en forretningsmæssig interesse.
Det skriver Landbrugsavisen.
"Det er klart, at kampagnen også føres ud i livet i et kommercielt henseende, og at det på en sjov måde gerne skulle slå et slag for mælken. Men igen, hovedbudskabet er at få sundhedsdebatten tilbage på sporet," siger Jakob Bernhard Knudsen, landedirektør for Arla Danmark, til Landbrugsavisen.
Ifølge en ny undersøgelse, som Arla har fået foretaget gennem Epinions Danmarkspanel, mener 52 pct. af danskerne, at det er svært at holde styr på, hvad der er sundt.
Heineken-kampagne gav massivt bagslag
Arla sagsøgt for falsk reklame i USA
Arla klar til største USA-offensiv nogensinde