Ejendomsmarked udfordrer danske restaurantkoncepter i udlandet

De skyhøje priser på blandt andet ejendomsmarkedet i London har lagt en dæmper på Mash-ejernes ellers store internationale planer. Indtil videre er det på seks år kun blevet til en restaurant i metropolen.
Foto: LARS KRABBE/POLFOTO/ARKIV
Foto: LARS KRABBE/POLFOTO/ARKIV

Vejen til international succes på restaurationsmarkedet er belagt med blandt andet tålmodighed og evne til at begå sig blandt meget dyre lejemål i de europæiske storbyer. Seks år efter Mash-ejerne i Copenhagen Concepts satte tænderne i restaurantmarkedet i London, er der stadig kun en restaurant på den side af Nordsøen, skriver Berlingske.

I Tyskland har koncernen, der til dagligt ledes af Jesper Boelskifte, indtil videre tre restauranter, men det internationale marked har været hårdere end forventet at arbejde i, siger han til avisen.

"I England har vi gennem mange år forsøgt at få både restaurant nummer to og tre op at stå. Men fordi ejendomsmarkedet har været så rødglødende, har det ikke været muligt for os. Der har været for mange om buddet, og det har presset priserne op i et urealistisk niveau," siger Jesper Boelskifte.

Flere andre restaurantkoncerner forsøger eller har forsøgt sig internationalt over årene. Heriblandt Sticks'n'Sushi, hvor direktør Kim Rahbek et stykke ad vejen stemmer i med Mash-chefen.

Bøfkonge: Mange danske spisesteder vil bukke under

Kendt bøfkæde mistede millioner sidste år

Endnu en dansk restaurantkæde rykker til Tyskland

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også