Det er fint, når butikker som Lidl selv tager affære og nedsætter en aldersgrænse for salg af energidrikke. Der skal dog mere til, hvis børn og unges voksende forbrug skal bremses, lyder det fra Hjerteforeningen.
Det skriver TV2.
I foreningen bifalder man, at Lidl selv har taget affære og indført en aldersgrænse på 16 år ved køb af energidrikke. Man påpeger dog, at det ikke kun kan overlades til butikkerne selv, hvis der for alvor skal tegnes en streg i sandet.
"Vi synes, at der skal være skrappere regler, og vi skal vise, at vi har et overordnet ansvar for det her. Det er udmærket at indføre aldersgrænser, men der skal også en lovgivning til," siger Anne Kaltoft, direktør i Hjerteforeningen, til TV2.
Lidl indfører aldersgrænse på køb af energidrikke
Energikæmpe hopper i vejret efter udmelding om prisstigning
State henter investering på 5 mio kr
Eriksen og Wozniackis firma i salgsproblemer: Har brug for nye penge