Direktør i Hjerteforeningen: Lovgivningen skal på banen mod salg af energidrikke

I Hjerteforeningen kalder man det stigende salg af energidrikke for bekymrende. Der er brug for politisk bevågenhed og lovgivning på området, lyder det.
Foto: Sebastian Buur Gunvald/Ritzau/Arkiv
Foto: Sebastian Buur Gunvald/Ritzau/Arkiv

Det er fint, når butikker som Lidl selv tager affære og nedsætter en aldersgrænse for salg af energidrikke. Der skal dog mere til, hvis børn og unges voksende forbrug skal bremses, lyder det fra Hjerteforeningen.

Det skriver TV2.

I foreningen bifalder man, at Lidl selv har taget affære og indført en aldersgrænse på 16 år ved køb af energidrikke. Man påpeger dog, at det ikke kun kan overlades til butikkerne selv, hvis der for alvor skal tegnes en streg i sandet.

"Vi synes, at der skal være skrappere regler, og vi skal vise, at vi har et overordnet ansvar for det her. Det er udmærket at indføre aldersgrænser, men der skal også en lovgivning til," siger Anne Kaltoft, direktør i Hjerteforeningen, til TV2.

Lidl indfører aldersgrænse på køb af energidrikke 

Energikæmpe hopper i vejret efter udmelding om prisstigning  

State henter investering på 5 mio kr 

Eriksen og Wozniackis firma i salgsproblemer: Har brug for nye penge 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også