Fødevareselskabet Hochdorf vil tættere på forbrugere med helt små børn, og derfor har selskabet købt virksomheden Bimbosan, der producerer mad til babyer.
Bimbosan er også schweizisk og er ifølge mediet Dairy Reporter et velkendt mærke i landet. Prisen for Bimbosan lyder på 30 mio. schweizerfranc, hvilket svarer til omkring 205 mio. kr.
Hochdorf vil øge Bimbosans markedsandel. Først i Schweiz og senere i udlandet - mest Kina, Indonesien og Nigeria, skriver Dairy Reporter.
"Bimbosans schweiziske rødder, den høje genkendelsesfaktor og Hochdorfs distributionsnetværk er faktorer, der vil være med til at sikre Bimbosans succes i fremtiden," siger Daniel Bärlocher, der er administrerende direktør i Bimbosan, ifølge Diary Reporter.
Hochdorf-aktien stiger 0,2 pct. på børsen i Schweiz.
Coop indfører begrænsninger på babymadssalg
Nestlé har solgt sin amerikanske slikforretning
Forarbejdede økovarer fylder mere i statistikken