Coop indfører begrænsninger på babymadssalg

I et forsøg på at standse især kinesiske turisters hamstring af økologisk babymad i Coops københavnske butikker har koncernen indført begrænsninger for salget.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Økologisk modermælkserstatning er en særdeles efterspurgt vare blandt især kinesiske turister, som under deres besøg i København hamstrer bøtter med pulveret, som i Kina er markant dyrere end her i landet.

Eksempler på kinesiske køb af op til 60 bøtter har ifølge Berlingske fået Coop til at lægge begrænsninger ned over salget til enkeltkunder, så hylderne ikke konstant er støvsuget for varer.

"Coop har givet os besked om, at vi mak­simalt må sælge to kasser med i alt 12 dåser "Baby&Me" (Arlas økologiske mælkepulver, red.) pr. person ad gangen," siger Mads Christoffersen, der er butikschef i Irma i Industriens Hus på Vesterbrogade i København.

Irma-pigen rejser til Japan

Coop og partner lukker madmekka i stormagasin

Irma bliver del af stort private label-arbejde i Kina

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også