FødevareWatch

Økologisk sats koster på bundlinjen hos Bodenhoff

Millionerne ligger stabilt på toplinjen, men det familiedrevne bageri med det blå logo kæmper med at øge væksten i en branche, hvor kapitalfonde er stærke spillere at have i ryggen. På bunden har et økologisk sats kostet, fortæller direktøren.

Foto: Jens Dreisling/Ritzau Scanpix

Det familiedrevende københavnerbageri, der via syv butikker i hver deres hjørne af hovedstadsområdet, har på resultatfronten været igennem en rutsjetur de senere år.

Bruttofortjenesten i bagerkæden med det blå logo har holdt sig stabilt omkring 29 mio. kr. de sidste tre år, mens bundlinjen har været udsat for nogle bump på vejen. Resultatet er hoppet op og ned mellem røde og sorte tal siden 2014, og fra 2016 til 2017 gik bundlinjen fra et plus på 451.000 kr. til et minus på 265.000 kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gartner forventer bedre tilstande til foråret

Fynske Alfred Pedersen & Søn forventer, at de 30 afskedigede medarbejdere og mere normale el- og gaspriser vender tilbage til foråret. Prisen på tomater vil dog stige: "Detailhandlen virker mere nervøs, end vi gør," siger direktøren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier