Naturli Foods-chef: Plantedrikke fylder nu ca 3 pct af markedet

Mens den traditionelle drikkemælk fortsat er udfordret, vokser salget af plantebaserede alternativer frem. Ifølge Henrik Lund fra Naturli Foods har alternativerne nu ca. 3 pct. af markedet.

Med varianter bygget på bestanddele fra ris, mandel, kokos, soya og meget andet, har produktionen af plantebaserede alternativer i de senere bidt sig godt fast i det forbrugersegment, som tidligere har købt stort ind i kategorien for drikkemælk.

Til Dansk Handelsblad siger Henrik Lund, adm. direktør i Naturli Foods, at væksten i salget forsætter i det høje tocifrede leje.

"Vi oplever en meget stor interesse fra forbrugerne for plantedrikke og i det hele taget plantebaserede fødevarer. Konkret stiger efterspørgslen efter plantedrikke med knap 30 pct. om året i Danmark. Plantedrikkene 'fylder' nu ca. 3 pct. i forhold til komælken," siger han.

Castus-ejere søger udlandet for ny vækst

Føtex vil sælge veganske "æg": Kaldes "vildledende" og "på kant med reglerne"

Dansk Supermarked angriber med flere Netto-butikker

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også