Funktionelle fødevarer til børn er såvel som kategorien for den voksne køberskare en lukrativ forretning for mejerikoncerner kloden rundt. Men i en mejerikategori, som er kendtegnet ved at have mange produkter, kan det som forbruger være svært at finde frem til de produkter, der leverer det indhold, som man som forælder gerne vil servere for sine børn.
Til Dairyreporter.com forklarer Adrio Gennuso-Fuchs, der er chef for forretningsudvikling i Chr. Hansen, at producenterne leder efter måder, hvorpå de kan adskille sig fra konkurrenterne, og her kan mælkebakterier fra den danske producent være en løsning, der peger ind i en sundhedstrend.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app