Ifølge DN.no har en gruppe gamle og nye investorer siden kollapset i den fremadstormende norske onlinetjeneste Brødboksen kæmpet om de tilbageværende værdier, og i sidste ende blev det så en konkurrent, der løb med krummerne.
Selskabet Morgenlevering, der er ejet af Schibsted og A-Media, var klar til at lægge den største pose penge for værdierne i det selskab, der indtil tirsdag havde mere end 200 ansatte og en 2018-målsætning om at nå over 300 mio. kr. i omsætning.
Brødboksen havde ifølge stifter Arnulf Refnes 66.000 registrerede kunder, og 30.000 unikke brugere om måneden kort før lukning.
"Gennem salget har konkursboet sikret at ejendelen i boet realiseres på en fordelagtig måde, og der er sikret midler på boets hånd, som gør at tabet for den offentlige løngaranti som prioriteret kreditor, er reduceret betragteligt," udtaler Erik Sandtrø, bestyrer af boet efter Brødboksen, i en pressemeddelelse.
Voksende morgenmadstjeneste smider håndklædet i ringen
Norsk morgenmadstjeneste i eksplosiv vækst
Tab af storkunde pressede Aurion-direktør til at øge effektiviteten