Takeaway er for en del danskeres vedkommende en fast del af ritualet på årets første dag.
Det er særligt til gavn for takeaway-portaler som Just Eat, der 1. januar 2018 oplevede en stigning på over 10 pct. i antallet af bestilte måltider i forhold til samme dag sidste år. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
"Man kan sige, at 1. januar er lidt af en festdag hos Just Eat, og i går sendte vi 130.000 måltider mad af sted til de sultne danskere, så der var tryk på kedlerne," siger Carsten Boldt, adm. direktør i Just Eat.
Det er ikke kun 1. januar, at danskerne tyr til takeaway. Hos Just Eat har man i 2017 mærket, at takeaway er blevet en større del af danskernes hverdag, og det medførte en ny rekord i årets løb.
"Blot i 2017 har vi sendt mere end 12 millioner måltider mad af sted, og det er et tal, som vi har en klar forventning om vil stige," siger Carsten Boldt.
Just Eat træder ind i fornemt selskab
Just Eat ser sundhedsbølge skylle ind over take away-markedet
Just Eat jubler over dårlig dansk sommer