Verdens største føde- og drikkevareselskab, Nestlé, køber den canadiske vitaminproducent Atrium Innovations for 2,3 mia. dollars, da Nestlé vil satse på sundhedsbaserede varer til forbrugerne.
Det skriver Wall Street Journal.
Siden ansættelsen af tidligere sundhedsdirektør Mark Schneider tilbage i januar, har virksomheden fokuseret på sundhedsbaserede varer. De seneste måneder har virksomheden blandt andet købt sunde alternativer som koldbrygget kaffe, plantebaserede frossen mad samt chokoladepulver.
Nestlés sundhedsforsker, Gregh Behar, forudsætter at Atrium vil bane vejen for en sundere fremtid for virksomheden.
"Atrium giver Nestlé mulighed for at udvide sit produktsortiment inden for områder som plantebaseret proteinnæring, multivitaminer, organiske og naturlige kosttilskud," siger sundhedsforskeren ifølge Wall Street Journal.
Atrium Innovations beskæftiger mere end 1400 mennesker og virksomhedens varemærker er fordelt på mere end 50 lande.
Nestlé investerer 400 mio i ny cubansk fabrik
90.000 unge har fået job gennem stor alliance
Nestlé investerer i spansk mælkeproduktion