Carlsberg-rival sælger færre Budweisers og Coronaer end ventet

Verdens største bryggerikoncern AB Inbev skuffer i tredje kvartal. Både indtjening og salg er mindre end ventet.
Direktør Carlos Brito for Ab Inbev. | Foto: AB InBev/ PR
Direktør Carlos Brito for Ab Inbev. | Foto: AB InBev/ PR
AF RITZAU FINANS

Bryggerikæmpen AB Inbev, der står bag velkendte brands såsom Budweiser og Corona, har i tredje kvartal omsat for mindre end ventet, ligesom indtjeningen har vist sig skuffende.

I kvartalsregnskabet, som er offentliggjort torsdag morgen, viser det sig, at selskabet landede et justeret driftsresultat (EBITDA) på 5,73 mia. dollar mod analytikernes estimat på 5,82 mia. dollar ifølge Bloomberg News.

På toplinjen kunne AB Inbev notere en omsætning på 14,7 mia. dollar, hvilket ligeledes lå under analytikerens forventninger, da de havde regnet med en omsætning på 15,10 mia. dollar.

Bag det lavere end ventede salg lå blandt andet en skuffende udvikling i den organiske omsætningsvækst, som blot endte på 3,6 pct. sammenlignet med analytikernes estimat på 5,6 pct. Desuden faldt den organiske volumenvækst med 1,2 pct., hvor der var ventet en stigning på 0,6 pct.

For hele 2017 regner AB Inbev fortsat med at bruge 3,7 mia. dollar på kapitaludgifter.

Eksklusiv øl skal fremhæve verdens største ølhus' historie

Små bryggerier driller verdens største ølhund med 1,3 billiard kroner

AB Inbev på vej med latinamerikansk specialøl-mærke

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også