FødevareWatch

Eksklusiv øl skal fremhæve verdens største ølhus' historie

Carlsberg er ikke det eneste internationale bryggeri, som er begyndt at slå sig på sin historie. Fuldstændig som Carlsbergs nye øl 1883, sender Budweiser en ny bajer på gaden, der er en kopi af en øl som bryggeriets grundlægger Adolphus Busch i sin tid har brygget.

Foto: Kirsty Wigglesworth/AP/POLFOTO/arkiv

Det danske bryggeri Carlsberg har sat sin historie i fokus i bryggeriets kæmpe relancering af sig selv. For at fremhæve sin arv og historie har bryggeriet lanceret en ny øl kaldet 1883, som er brygget på en gammel gær fundet i en af bryggeriets kældre under Valby Bakke. Det såkaldte Rebrew-projekt.

På samme måde er verdens største bryggerikoncern AB Inbev begyndt at gøre sin historie til det bærende element i fortællingen om bryggeriet. Ligesom Carlsberg har det amerikanske bryggeri fremhævet historien om sin grundlægger. I reklamekampagnen Born the Hard Way, fortæller bryggeriet historien Adolphus Buschs hårde rejse fra Tyskland til USA som immigrant i 1800-tallet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier