Carlsbergs topchef blander sig i diskussionen om specialøl

Det vil være omsonst og ude af trit med, hvad der er kernen i god specialøl, hvis mange små bryggeriers ønske om et definere, hvad der er specialøl gennem et nyt mærke bliver en realitet. Det mener Carlsbergs topchef, der i stedet vil udvide samarbejdet mellem ølkoncernen og de små bryggerier.
Foto: Carsten Bundgaard/Jyllands-Posten
Foto: Carsten Bundgaard/Jyllands-Posten

Anklagen og frygten har længe lydt fra de mindre danske specialølsbryggere; at Carlsberg, Royal Unibrew og andre store ølkoncerner møver sig ind på det voksende marked for specialøl og høster frugterne, af de bestræbelser, som de små brygger gennem år har gjort sig for at bygge markedet op.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også