Nielsen: Kunderne vælger specialøl ud fra udseendet

Ny undersøgelse viser, at over halvdelen af de amerikanske forbrugere vælger en specialøl ud fra dens etikette. Særligt kvinder lader sig lokke af designet.
Foto: Ritzau/Casper Dalhoff/Arkiv
Foto: Ritzau/Casper Dalhoff/Arkiv

Med flere tusinde forskellige specialøl at vælge mellem, kan det være svært at finde den rette. I forvirringen er det i høj grad øllenes label, som kunderne tyr til.

En undersøgelse fra analyseinstituttet Nielsen viser, at 66 pct. af de amerikanske forbrugere er "meget" eller "ekstremt" tilbøjelige til at vælge en specialøl ud fra dens mærkat.

Tallene viste også, at kvinder med 75 pct. er mere tilbøjelige til at vælge en øl ud fra indpakningen end mænd, som lå på 66 pct.

Det skriver Beveragedaily.com.

Informationer, om hvor øllen er produceret, kom ind på en anden plads, når det kom til at vælge en øl.

Samme undersøgelse viser, at 71 pct. af specialbryggerne foretrækker at bruge et iøjnefaldende design, når de tester en ny øl på markedet.

Sjette rekord i træk: 1.424 nye danske øl i 2016

Danske bryggerier er blevet lune på at lave undermærker

Antallet af bryggerier i Danmark rammer rekordniveau

2016 stråler på danske bryggerier: Mere salg og øget eksport

Carlsberg vil have mere specialøl i hanerne

Ikke alle specialøl er særligt specielle

Bryggere er uenige om specialølskategorier

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu