Med flere tusinde forskellige specialøl at vælge mellem, kan det være svært at finde den rette. I forvirringen er det i høj grad øllenes label, som kunderne tyr til.
En undersøgelse fra analyseinstituttet Nielsen viser, at 66 pct. af de amerikanske forbrugere er "meget" eller "ekstremt" tilbøjelige til at vælge en specialøl ud fra dens mærkat.
Tallene viste også, at kvinder med 75 pct. er mere tilbøjelige til at vælge en øl ud fra indpakningen end mænd, som lå på 66 pct.
Det skriver Beveragedaily.com.
Informationer, om hvor øllen er produceret, kom ind på en anden plads, når det kom til at vælge en øl.
Samme undersøgelse viser, at 71 pct. af specialbryggerne foretrækker at bruge et iøjnefaldende design, når de tester en ny øl på markedet.
Sjette rekord i træk: 1.424 nye danske øl i 2016
Danske bryggerier er blevet lune på at lave undermærker
Antallet af bryggerier i Danmark rammer rekordniveau
2016 stråler på danske bryggerier: Mere salg og øget eksport
Carlsberg vil have mere specialøl i hanerne
Ikke alle specialøl er særligt specielle
Bryggere er uenige om specialølskategorier