FødevareWatch

Propperne springer i dansk champagne-salg

Der er for alvor kommet gang i salget af champagne og mousserende vine. Coop melder ifølge Berlingske om en champagne-stigning på 65 pct. siden 2015.

Foto: BRUNO FAVA

Ifølge Berlingske er der efter et par lavvandede år igen for alvor kommet skub i salget af champagne i Danmark.

Til avisen fortæller Coops informationsdirektør Jens Juul Nielsen, at det er blevet moderne at drikke mousserende vine, men oven i salget af cremant og cava kommer et voksende salg af champagne-flasker. I alt melder Coop om en stigning på 65 pct. i salget siden sidste år.

Samme tendens møder Berlingske hos konkurrenterne i Dansk Supermarked.

"Vi oplever en stigende interesse for champagne i vores butikker, men også via Bilka.dk og Føtex.dk, hvor vi har udvidet sortimentet for sparklings og champagner betragteligt, og vi har champagner lige fra 24 kroner til de lidt finere i klassen, der koster 15.500 kroner," siger Karsten Jensen, kategorimanager for vin og spiritus i Dansk Supermarked Group.

"Vi vil gøre for mousserende vin, hvad Johan Bülow har gjort for lakrids"

Slikfirma hentede investering i kendt tv-program og skifter nu navn

Vivino rykker ind i Dansk Supermarked i Danmark og Tyskland

Ung champagne-iværksætter tjener penge - men kunderne jubler ikke

Champagne ramt af frost, svampe og råd

Mere fra FødevareWatch

Bæredygtighed skal sikre fiskeforretningen 100 år frem

Milliardforretningen Nordic Seafood i Hirtshals følger indgroede principper om ansvarlighed fra de japanske ejere, men råber sjældent højt om det. På sigt vil indsatsen bære frugt, efterhånden som markedet efterspørger bæredygtige fisk og skaldyr, lyder det fra topchefen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier