Ifølge Berlingske er der efter et par lavvandede år igen for alvor kommet skub i salget af champagne i Danmark.
Til avisen fortæller Coops informationsdirektør Jens Juul Nielsen, at det er blevet moderne at drikke mousserende vine, men oven i salget af cremant og cava kommer et voksende salg af champagne-flasker. I alt melder Coop om en stigning på 65 pct. i salget siden sidste år.
Samme tendens møder Berlingske hos konkurrenterne i Dansk Supermarked.
"Vi oplever en stigende interesse for champagne i vores butikker, men også via Bilka.dk og Føtex.dk, hvor vi har udvidet sortimentet for sparklings og champagner betragteligt, og vi har champagner lige fra 24 kroner til de lidt finere i klassen, der koster 15.500 kroner," siger Karsten Jensen, kategorimanager for vin og spiritus i Dansk Supermarked Group.
"Vi vil gøre for mousserende vin, hvad Johan Bülow har gjort for lakrids"
Slikfirma hentede investering i kendt tv-program og skifter nu navn
Vivino rykker ind i Dansk Supermarked i Danmark og Tyskland
Ung champagne-iværksætter tjener penge - men kunderne jubler ikke
Champagne ramt af frost, svampe og råd