En bar til ethvert humør, lyder konceptet for den danske barkoncern Restaurations Kompagniet, Rekom, der ejer 27 forskellige barkoncepter med 50 forretninger i Danmark og Norge. Blandt andet står kompagniet bag Heidis Bier Bar, Cafe Guldhornene, The Australien bar, L.A. Bar i Aalborg og Hornsleth Bar.
I et interview med Berlingske fortæller adm. direktør Adam Falbert, at man er klar til at udvide forretningen i Norge, hvor man allerede har introduceret konceptet Heidis Bier Bar, der er flagskibet med 10 barer. For ”han er ikke interesseret i at eje en enkelt bar hist og her”, som han siger til Berlingske.
Når en ny by skal udvælges til Restaurations Kompagniets koncepter bliver det gjort med omhu, og den kandiderende by besøges cirka 20 gange, før man beslutter sig, fortæller han.
"Vi tager sammen på klubber og af sted hver for sig. Vi taler med gæster. Hører, hvad de efterspørger, og hvad de er trætte af. Måske vurderer vi, at der ikke er plads til vores koncepter, og så vælger vi byen fra," siger Adam Falbert til Berlingske.
Carlsberg: Samarbejde med solgt pubkæde fortsætter
Hollandsk Carlsberg-rival køber britisk pubkæde
Mikkeller-stifter: Vi kunne blive øllets Joe & The Juice