Kaloriefattige sodavand får salg af sødemiddel til at bruse over

Salget af stevia forventes at stige til godt 3,7 mia. kr. på globalt plan over de næste otte år ifølge en amerikansk analyse. Væksten er bl.a. trukket af en øget efterspørgsel på kaloriefattige sodavand.

Det vælter frem med produkter uden tilsat sukker. I stedet er de sødet med bl.a. det populære sødemiddel stevia, som er ca. 200 gange sødere end sukker, men til gengæld ikke indeholder nogen kalorier.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også