Luksusproducenten LVMH, der blandt andet producerer de kendte Louis Vuitton tasker, tager et stort hop på børsen i Paris, efter at selskabet onsdag morgen fremlagde et regnskab, der overgik forventningerne.
Det franske firma realiserede i andet kvartal en organisk salgsvækst på 4 pct., og overgik dermed forventningerne blandt analytikerne om en salgsvækst på 2,9 pct., skriver Bloomberg.
I april meddelte selskabet, at efterspørgslen var påvirket af den svagere franske turisme efter terrorangrebene i Paris, som står for 10 pct. af selskabets samlede salg.
Men i andet kvartal lykkedes det alligevel selskabet at øge salget af mode- og lædervarer. Salget i firmaets vin- og spiritusforretning er også steget med 13 pct, skriver Bloomberg.
Moet & Chandon-selskabet oplevede blandt andet, at salget af champagne steg i USA og Europa, og at salget af cognac er på vej op igen i Kina.
Aktien stiger onsdag formiddag 7,3 pct. til 154,25 euro.
Her er verdens største fødevarebrands
Cognacsalg i Kina boomer igen for luksusgruppe
Russisk vodkaproducent har globale ambitioner