Amazon lancerer sin egen kaffe

Internetgiganten tager et nyt skridt i kampen om fødevarer på nettet og introducerer sit eget private label-brand.
Foto: Reed Saxon/AP/Polfoto
Foto: Reed Saxon/AP/Polfoto

Den store handelsplatform Amazon er nu begyndt at sælge sin egen kaffe.

Det skriver foodbev.com.

Koffeinkilden er blevet lanceret i tavshed og bliver solgt som private label-produkter under navnet Happy Belly. Ind til videre er det kun særlige medlemmer af Amazons amerikanske hjemmside, der har mulighed for at prøve Happy Belly-kaffen.

Den nuværende produktlinje indeholder fem forskellige kaffetyper, herunder espressobønner. Alle bønner er fairtrade og bliver dyrket hos mindre kaffefarme i Central- og Sydamerika.

Det har tidligere været rygtet, at Amazon ville begynde at sælge egenproducerede varer som private label, og nu har internetvirksomheden altså taget det første skridt.

Foruden kaffe har Amazon introduceret baby mad.

Kan Amazon erstatte fysiske supermarkeder?

Arla-rival skal sælge is på nettet i Kina

Amazon skal levere dagligvarer fra britisk detailkæmpe

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter