Stauning Whisky, som i december fik tilført et trecifret millionbeløb af verdens største spiritusproducent, Diageo, har svært ved at følge med efterspørgslen. Det skriver Berlingske Business.
Faktisk er det så slemt, at selskabet er udfordret, når turister og whiskeyelskere, der besøger selskabet, ønsker at få en flaske med hjem.
"Det er jo lidt fesent at få en rundvisning i et destilleri og så gå derfra med en t-shirt eller en kop, så nu har vi gjort det sådan, at man altid kan købe en lille 25 cl flaske med," siger adm. direktør Lasse Vesterby til avisen.
Det bliver formentlig bedre, når nogle af millionerne fra Diageo bliver til et nyt stort destilleri på 3.000 kvm. i 2018. Indtil da overvejer selskabet at bruge toholdsskift i destilleriet for at øge produktionen, oplyser Lasse Vesterby. Det vil hæve produktionen til 90.000 liter om året mod de nuværende 30.000 liter. Når det nye destilleri står færdigt, vil Stauning Whisky kunne tappe 900.000 liter om året.
15 venner, lidt malt og et sommerhus: Her er hele historien om Danmarks nye succes-whisky
Verden er ved at løbe tør for gammel single malt whisky
Aflagte spruttønder er i høj kurs blandt mikrobryggerne
Verdenskendt whiskeybrand laver øl med dansk mikrobryggeri
Carlsberg indleder partnerskab med kendt dansk whisky-hus