Bryggerilukning koster på MillerCoors' bundlinje

Amerikanske MillerCoors må se sin indtjening dale i 2015 på baggrund af store nedskrivninger i forbindelse med en bryggerilukning. Det til trods for, at selskabet har succes med et stramt omkostningsfokus.
Foto: Sabmiller
Foto: Sabmiller

Den amerikanske bryggerikoncern MillerCoors har tjent flere penge per tønde øl, man solgte i 2015, mens selskabet også har haft held til at nedbringe sine omkostninger. Men en beslutning, som man traf i efteråret om at lukke et bryggeri, betyder, at indtjeningen alligevel tager et dyk i det seneste regnskabsår.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter